Translate

tisdag 18 april 2017

Fram med svetsen - igen

Ni som trodde att X3 var färdigsvetsad hade fel. Jag blir tvungen att finjustera lite för att kromsargen ska passa perfekt. Egentligen borde jag gjort detta tidigare.

Bara att sätta igång

Det är 1-2mm det handlar om. Men tillräckligt mycket för att det INTE ska gå att enbart rikta.

Jag får kapa med tunn skiva, rikta och svetsa ihop.

Dessutom ska jag tenna övre hörnen så att passformen blir bra även där.

Den nedre vänstra rörbiten har jag dessutom flyttat 2mm nedåt.

Inte klart, men snart så.

Förra veckan blev det skidåkning och noll garagetimmar







3 kommentarer:

  1. Det är bara att kämpa på,snart dyker det upp en röd sak!

    SvaraRadera
  2. Finns det fler objekt förutom den blå...?

    SvaraRadera
  3. Jo, det gör ju det...
    Dom står på kö kan man säga.

    SvaraRadera