Translate

måndag 26 juni 2017

Instrumentbrädans vänstra sida modifieras

Nu gäller det att kopiera höger sidas modifieringar för anslutning mot armstöd och övre stoppning på dörren.

Vänsterdörrens armstöd i aluminium är ju heller inte färdigställt i struten upp mot instrumentbräda.

Men jag bestämmer mig för att börja med instrumentpanelen och sedan när den är klar justera armstödets avslutning-

Första plåtbiten blir instrumentbrädans platta mot armstöd.

Jag gör en spegelvänd plåt av höger sidas.

Då positionen är ca 6mm från karossens kant så bockar jag till en liten distansprofil som punktas fast både på plåtbiten och i karossen.

Detta ger mig fria händer att bygga ihop densamma med instrumentbrädans nedre del.



Allt blir lite lättare när man gjort det en gång tidigare









Med pappersmall ordnar jag en mellanplåt som skarvas i efter lite bockning och finjustering



Jag punktar fast och justerar lite till













Sedan kan jag på samma sätt göra en ny pappersmall för plåten som viker ner på undersidan

Jag lämnar det fastpunktat så länge för det krävs lite riktning av formen med instrumentbrädan demonterad från bilen

Lite pillrigt jobb onekligen.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar