Translate

måndag 14 augusti 2017

Äntligen lite tid till X3 renoveringen

Som ni märkt har det varit begränsat med tid till X3. Nytt jobb och en rad importerade P1800 har stulit mycket tid.

Men igår lyckades jag få igång aktiviteten och kom ett gott stycke på väg med modifieringen av instrumentbrädans vänstra sida.

Den övre stoppningens anslutning mot övre motsvarigheten på dörrsidan.

Jag fick börja med att öka höjden på stommen.

Biltemas plastdistanser i lämplig mix och i med en plåtremsa



Sedan kopierade jag högersidans ändstycke, fast spegelvänt och punktade fast i rätt position mot karossen - inte instrumentbrädan

På så sätt kan jag i lugn och ro malla och tillverka anslutningsplåtar utan att ändstyckets position påverkas med brädan fastskruvad







Jag får lägga omlott och sedan kapa dubbelplåten för att kunna svetsa kant i kant.

I det här läget punktar jag fast ändstycket i instrumentbrädan också

När allt är formstabilt kapar jag loss ändstycket från karossen.

Det här är enklaste sättet att få bra passform




Ur med brädan från bilen och jag kan fortsätta bygga upp formen.

Väldigt pillrigt med så här små plåtjobb

Inte klart ännu, men en bit ytterligare på väg









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar