Translate

måndag 11 december 2017

Nästan klart med styrning

Fästen för rattstång, slutförande av kåpor mm börjar bli klart.

Det är en del pyssel med den undre kåpan kvar, men jag måste först hitta en återfjädrande lämplig spak till signalhornsfunktion.





I mellantiden har jag svetsat fästen och några förstyvande profiler på nedre instrumentpanelen.






Så nu sitter rattstång och rör med tre fästen.

Det nya fästet hamnar i princip under huvudinstrumenten och jag tillverkade även två vinklade plåtkonsoler för att styva upp undre kanten på instrumentpanelen




Övre kåpan bakom ratten som är en fast del av instrumentpanelen är slutligen infogad i sin nya position också. Jag fick tillverka en passbit innan slutlig svetsning.

Som sagt...detta tar en del tid i anspråk







Jag har dessutom riktat övre instrumentpanelen ytterligare på höger sida för att den ska linjera bättre med den röda inre dekorlisten
 
...och ni som undrar över ratten. Nej den är inte korrekt i sammanhanget. Det är en Biltema träratt från 1960-talet.  Men den får hänga med som testplugg

1 kommentar:

  1. Den där instrumentpanelen ser bättre ut än produktionsdelen. Mer enhetligt i den undre delen. Nästan så att det skulle passa att ha en mittkonsol, om det vore så att den var uppfunnen 1958 ;) MVH/C311///Thomas

    SvaraRadera